luni, 15 februarie 2016

Oreo de casa

 
Biscuitii oreo, ii gasim in foarte multe retete pe net. Reteta biscuitului am luat-o de pe un blog http://www.chefnini.com/oreo-maison/, iar cel al cremei de pe un altul
http://douceurs-de-mon-enfance.over-blog.com, cu cateva mici modicari. In primul blog, biscuitul mi se parea foarte bun ca si reteta si foarte simplu si rapid de realizat, dar crema era facuta cu ciocolata alba. Pe cand, crema din al doilea avea praf de crema patisiera si un pic de lapte, eu le-am inlocuit cu esenta de vanilie lichida si am aplicat-o mult mai simplu. Biscuitii fara crema, erau prea uscati si simteam prea puternic cacaua, pe cand impreuna cu crema si a doua zi, erau numai buni de degustat, biscuitul moale si crema uscata.

Ingrediente pentru biscuiti :

- 100 g faina
- 100 g cacao in pudra
- 80 g unt
- 3 linguri de apa + 1 lingura de apa (daca aluatul este prea uscat al meu a avut crapaturi micute, cand l-am intins cu ruloul)

Puneti 3 linguri de apa cu untul la fiert, intr-o cratita, pana cand untul se topeste.
Amestecati faina cernuta, cacaua si zaharul.
Varsati untul topit peste faina si plamaditi cu mana pana la omogenizare, daca vi se pare prea uscat, adaugati o lingura de apa si amestecati bine. Acoperiti cu o folie de plastic si puneti la rece, 30 minute.
Preaincalziti cuptorul la 180°C.
Presarati un pic de faina pe planul de lucru si plamaditi pana cand aluatul devine suplu si usor de lucrat. Intindeti aluatul cu un rulou de o grosime de aproximativ 2 mm. Decupati cu o forma sau un pahar cu un diametru de aproximativ 5 cm.


Depuneti biscuitii pe o placa acoperita de o hartie de copt timp de 12 min in cuptor, daca puneti pe o foaie de silicon lasati un minut in plus la copt.
Puneti biscuitii la racit pe un gratar.

Ingrediente pentru crema :

- 60 g unt moale
- 250 g zahar pudra foarte fin
- 2 linguri de esenta de vanile (eu am folosit esenta pe care am facut-o acasa cu resturi de pastai fara seminte si zahar de cana lichid, lasate la macerat minimum 2 saptamani)

Amestecati untul pana devine foarte moale si adaugati zaharul pudra si esenta de vanilie si amestecati cu un mixer, pana cand compozitia se uneste.


Formati bilute din crema, depuneti o biluta intre 2 biscuiti si apasati usor, pana cand crema apare pe bordul si intre biscuiti. Dozati crema cum doriti intre biscuiti, mai groasa sau mai subtire. Eu prefer mai subtire, pentru nu a domina numai zaharul, sa simtim foarte bine si biscuitul. A doua zi sant mai buni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu