joi, 25 august 2016

Sfaturi practice - Conservarea ierburilor aromatice prin congelare

Am facut acest tip de conservare cu patrunjelul. De ce sa nu il prepar si sa-l conserv in congelator ? Aceasta metoda se poate aplica si altor tip de ierburi, exceptie facand rozmarinul, dafinul, salvia si cimbrul.Am lasat patrunjelul de anul trecut in gradina, in sol, astfel am avut patrunjel proaspat in primavara. Dar, cu caldura patrunjelul va face flori, deci am fost obligata sa-l smulg si sa seaman altul. Intre perioada cand il semanati si cand apare noul patrunjel, va trece minimum 2 luni.

Pentru a conserva rozmarinul, dafinul, salvia si cimbrul depunem crengutele intr-o cutie si punem direct in congelator.

Cu patrunjelul pe care l-am cules, voi aplica metoda de congelare a ierburilor aromatice.

Culegeti ierburile dimineata, cand sant cel mai parfumate. Sau daca cumparati un buchetel de patrunjel, restul puteti sa-l pregatiti pentru conservare in congelator.

Spalati patrunjelul, inlaturati tijele.

Mixati frunzele, intr-un robot.


Puneti in formele de facut gheata, patrunjelul tocat si acoperiti cu apa rece.

Eu am utilizat doua marimi de forme, una de capacitatea unei lingurite si cealalta de capacitatea unei linguri. In functie de ce am nevoie, voi utiliza un cub micut sau unul mai mare.

Depuneti in congelator 3 ore, dupa care le dezlipiti de forma.

Daca cuburile de aromate sant umide le depuneti pe o placa acoperita cu o folie de plastic, separate, le lasati inca o jumatate de ora in congelator.


Cum cuburile sant bine congelate, nu riscati sa se lipeasca intre ele in sacul de congelatie.

Cand aveti nevoie, scoateti cantitatea necasara din congelator si depuenti direct in lichidul fierbinte sau peste legume.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu